mandag 15. februar 2016

Store endringer og ny lavinesesong...

Det har vært en turbulent periode for Ask og meg, så det har blitt lite tid til blogging i de siste månedene. Forhåpentligvis så får vi bedre tid nå som ting kanskje roer seg litt med nytt liv på nytt sted og i ny jobb og alt... Jeg får eventuelt ha det som et nyttårsforsett, så kan jeg kanskje blogge frem til februar/mars, som vel er så lang tid som gjennomsnittsmennesket opprettholder sine nyttårsforsetter? ;-)

Ask og jeg har altså flyttet til Os, fått oss ny leilighet og nye treningsvenner, og matfar har fått seg en ny og veldig spennende og givende jobb. All endringen har medført at vi har brukt en del tid på å "finne oss selv" og finne roen, både Ask og jeg, men det betyr ikke at vi ikke har trent. Vi har sporet og rundert jevnlig, og nå har vi også kommet godt i gang med årets lavinesesong. Sesongen der startet med det som ikke kan kalles annet enn vansøk under snø, i et forferdelig vått vintervær, med masse vann under den lille snøen som var. etter det så har helgene gått slag i slag med lavinetreninger, kurs med jobb, og ettersøkstreninger. For å si det sånn - når det gikk to måneder før jeg så hvordan det så ut utenfor leiligheten min i dagslys, så sier det seg vel selv hvor hektisk ting har vært.

Helga som var ble brukt på lavinesamling på Vikafjellet, med en "liten svipptur" inn til Bergen for å holde et foredrag, før det bar tilbake for mer lavinetrening der jeg endelig fikk innstillingen vi trengte for å gå opp til lavine ukas-arbeid på Tyin i begynnelsen av mars. I skrivende stund så er vi innlosjert på Hardanger folkehøgskole der jeg fungerer som lærer/veileder for redningslinja der, og her stortrives vi begge to! Ask har fått være med oss hele dag, og med fjellsidene i hardanger som klasserom, badet i sol, så har dagen vært helt fantastisk!

Videre fremover så blir det dessverre ikke akkurat mindre travelt... Jeg må plassere Ask i "feriehjem" uken før Tyin, for å reise på ei ukes aksjonslederkurs på Finse, og derfra bærer det rett til søksprøver og ukas arbeid på Tyin. Ikke akkurat den oppkjøringa jeg ville hatt, men jeg satser på at den uken med vile bare gjør Ask enda mer motivert for jobben som venter oss. Selv kommer jeg nok til å være nokså kjørt når de kursene er over, men heldigvis så er begge kursene ting som jeg føler at gir meg masse tilbake og inspirerer meg til å ville jobbe mer, så vi satser på at det går bra!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar