tirsdag 15. april 2014

MH-test

Da har vi altså vært på MH-test med A-kullet, og selv om det ikke akkurat gav de største overraskelsene så var det veldig gøy å se både reaksjoner og avreaksjoner. De største "sjokkene" for min del var at han akkurat denne dagen fant det for godt å bli skikkelig ramp med lekene, og istedenfor å komme hoppende inn for å by på kamp slik han pleier, så tok han seg lange seiersrunder og måtte lokkes med en ekstra leke for å komme inn igjen. Vi fikk litt trekk på akkurat leke-momentet på grunn av dette, men jeg ser jo at i og med at ham ble terget så lenge med den før han fikk vinne den samt det at det var en helt ny og spennende leke gjorde nok sitt på akkurat det pinktet. Så lenge han alltid går rett tilbake til fig med leken når han vinner en drakamp til vanlig, så gjør det ingenting for min del, men litt rart var det jo allikevel...
I tillegg ble jo underholdningsverdien stor ved avstandsleken, for der var det krumspring og stupe kråke og "kom og ta meg da"-fakter fra Ask sin side for å få figuranten i lek, så dommer Terje måtte jo innrømme (like lattermildt som resten av forsamlingen med observatører) at han innbød til lek på sin egne, noe spesielle måte.

Jeg har kutta litt av testen, siden det å se 3 minutter der jeg bare står i ro og Ask går rundt meg og snuser i gresset ikke er særlig spennende, samt noen av turene frem og tilbake forbi momentene etter avreaksjon. Det jeg likte veldig godt var at samme hvor sterk reaksjon han fikk, og selv om han trengte hjelp til å gå inn til kjeledressen, så avreagerte han umiddelbart. Med en gang det var sjekket ut, så var han ferdig med det og det var ikke skummelt lenger, både kjeledress og spøkelser.
Lydpåvirkningen/skrammelet var pare overraskende og spennende, og han var oppå bølgeblikket før kjettingen hadde stoppet, så den var det ingenting å si på, og skuddene var heller ikke noe problem. Nå har han jo vært med på jakt tidligere og bryr seg døyten om hagleskudd da, så noen små smell fra en startpistol var jo ikke noe annet enn en lydpåvirkning i skogen for hans del.




Det som blir spennende å se videre, er hvordan han vil reagere på FA-testen om et år, når han (forhåpentligvis) har modnet litt mer og ikke er midt i den verste hormonbombe-tenårings-perioden. Håper iallefall at han på den testen kan være littegranne mer samarbeidsvillig med lekene enn han var denne onsdagen, sånn at vi får en bedømming som stemmer mer med slik han er til daglig på "hjemmebane".

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar